The Swell Season

publicerad den 2009-11-28 kl 20:33:03 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Godkväll! Jag har haft den trevligaste dagen på länge! Brunchen blev jättegod, även om jag aldrig hade gjort croissanter förut, haha. Sen gick jag & Doddo till julmarknaden och gick runt några varv. Mirre gick hem direkt, hon mådde dåligt efter svininfluensavaccinet, och Nea skulle på Globen Horse Show, så när jag & Doddo kom hem tittade vi på Tarzan! Hahah! Det var jättelänge sedan någon av oss tittade på den.

Nu måste jag ju också skriva vad jag fick för presenter!

- Örhängen (från Nea)
- Choklad (från Nea)
- Fat med stort, runt ljus och 9 små ljus som doftade kaffe (från Mirre)
- Tidning med Edward & Bella på framsidan (från Mirre)
- Biljetter till The Swell Season i Filadelfiakyrkan (från Doddo)

För er som inte vet vilka The Swell Season är (det visste inte jag heller, haha!) så är det Glen Hansard och Marketa Irglova! Dom spelade mot varandra i filmen Once från år 2007 som jag & Doddo var och såg på bio då. Båda blev helt kära i filmen, men framför allt soundtracket! Filmen handlar om en irländsk gatumusiker och en tjeckisk blomförsäljare som träffas och hittar varandra i musiken. Den är helt underbar! Alla låtarna i filmen är skrivna av Glen Hansard och Marketa Irglova, och nu har dom bildat The Swell Season. Så om det hade stått Glen Hansard och Marketa Irglova på biljetten så hade jag ju vetat vilka de var, men jag hade aldrig hört namnet The Swell Season. Det kommer bli så ofattbart underbart! Jag kommer helt säkert bli blixtförälskad i Glen Hansard, trots att han är 39 år, hahah! Ni som inte har lyssnat på honom och Marketa Irglova kan göra det HÄR (du måste ha Spotify).

PUSS&KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback