Detox, here I come

publicerad den 2010-04-08 kl 19:48:32 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (1)

Eller avgiftning som det så fint heter på svenska.
Jag var och träffade en hälsoterapeut med inriktning på alternativ medicin för första gången idag. Det var en... intressant upplevelse. Jag måste säga att jag var lite tveksam innan, men det hon gjorde där var faktiskt helt sjukt. Jag tänker inte ens försöka förklara, för det går inte. Jag kan väl bara säga att jag litar på hennes kunskaper och tror på det hon säger.

Idag började jag alltså mitt nya liv för en bättre hälsa.
I det livet finns det inget kaffe, socker, gluten eller mjölkprodukter. Socker är alltså kolhydrater, d v s bröd, pasta, potatis och ris. Jag får äta vissa gryn som t ex bovete och hirs och det är vad min frukost kommer bestå av. Bovetegröt med äpple, banan och päron! Till mellanmål på förmiddagen och eftermiddagen är det en shake med kosttillskottspulver blandat med vatten som inte alls luktar gott. Jag har inte smakat än och jag kan inte säga att jag längtar. Kyckling och sallad är mina nya bundsförvanter! Omega-3 och enzymer på burk funkar också. Ingen choklad så långt ögat kan nå!

Som ni märker så är det här en väldigt nyttig diet.
Man skulle lätt kunna missta den för en viktminskningsdiet. Men så är alltså inte fallet! Målet är att jag inte ska må lika illa som jag gör nu och att febern ska försvinna. Om jag då går ner några kilo också så är det bara ett plus. Tro alltså inte att jag har blivit galet viktfixerad och tänker banta.

Parallellt med det här så forsätter min utredning på sjukhuset.
Idag fick jag en kallelse till ultraljud av buken och urinblåsan. Jag undrar vad dom har för teori nu. Jag kanske har ett alienfoster i min urinblåsa?! Hehe..

Nu ska jag ladda upp med barkte och titta på Vampire Diaries. INTE SKRATTA!

Kommentarer
Postat av: Alexandra
NEEEJ jag missade för 3dje gången Vampire Diaries varför!! :(

Och det låter jätte bra, den stora förändringen du kommer genomgå nu, ta det försiktig i början bara, kram :) <3
2010-04-09 @ 14:44:02
URL: http://alexandrarylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback