No sleep

publicerad den 2010-01-03 kl 02:21:51 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Jag kan inte sova. Först hade jag stora problem med att fiffla ut hur man ställer min nya väckarklocka. Väldigt avancerad var den. Jag spenderade säkert en kvart på den! Sen läste jag i säkert en halvtimme innan jag släckte. Sen låg jag där och blundade. Tankarna går runt som torpeder i skallen på mig. Till slut tände jag lampan, gick upp och drack ett glas vatten och tog sedan fram datorn. Efter den vanliga bloggrundan hamnade jag på min egen blogg. Konstigt va?

När jag ändå är uppe och skriver så kan jag ju specificera faktan som jag skrev i det förra inlägget. Pappa bokade resa idag, och det bästa var att jag inte hade någonting med bokningen att göra. Dom tidigare åren som vi har varit iväg så är det jag som har suttit i 24 timmar i sträck i letat och tillslut hittat något. Nu överlät jag allt till mamma & pappa och lät det bli en överraskning. Jag visste inte ens vilket land dom tittade på! Till sist kom mamma in i mitt rum och sa att allt var bokat och handpenningen betalad. Då kom jag ut från mitt rum, satte mig i soffan och tittade på vad dom hade valt. För det första blev jag överlycklig över att dom hade valt Grekland, för jag älskar Grekland. För det andra blev jag överlycklig över att vi ska vara borta i 2 veckor, vi har bara varit borta 1 vecka förut. För det tredje blev jag överlycklig över att hotellet ligger ca 40 m från stranden. För det fjärde blev jag överlycklig över att vi faktiskt ska bo på ett hotell som man får frukost på. Okej, jag skulle kunna fortsätta i en evighet. Vi ska i alla fall flyga till en flygplats på Rhodos som bara ligger mindre än 1 mil från byn där hotellet ligger. Byn heter Ixia och ligger bara 4 km från själva Rhodos stad.

Nej nu känner jag att jag har svårt att hålla ögonen öppna. Vi hörs imorgon! Eller någon annan dag.

CIAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback