Bröllop

publicerad den 2010-09-06 kl 12:04:33 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (1)

Godmorgon godmorgon!
Jag har ju inte berättat om bröllopet ännu! Jag, Mirre, Nea, Doddo & Jennie sjöng på ett bröllop i Tyresö Kyrka i lördags. Som jag skrev förut så frågade dom efter gudstjänsten förra söndagen, och vi blev såklart jätteglada. Vi sjöng Forgiven, som är min sololåt, och Oh Happy Day som är Neas. Det lät fantastiskt bra på repetitionen! Jag vet inte riktigt vad som hände där, men det kändes verkligen som att alla var otroligt laddade. Sen på själva bröllopet så lät det som vanligt. Vilket i och för sig var tur. Tänk om det hade låtit hemskt? Snacka om att förstöra en av dom viktigaste dagarna i deras liv. Men det gick bra. Jag, och jag vet inte om dom andra kände likadant, kände att det var en sån ära att få sjunga på deras bröllop! Just för att det är en sån stor dag och alla är glada. Det är verkligen deras dag och att få göra den lite mera speciell genom att sjunga var stort för mig. Jag har ju sjungit på dop och begravningar förut, men inget slår ett bröllop. Det är väl i och för sig ganska logiskt att det är roligare att sjunga på ett bröllop än på en begravning.
Nu har jag dock blivit väldigt förkyld. Dessutom har jag blött näsblod mycket. Utan att ens ha rört vid näsan. Så det är inte så att jag snyter mig och det då börjar blöda. Jag känner mig som min kära vän Emma. Hon blöder alltid näsblod! Näst intill varje dag! Helt galet.
Jag har förresten bestämt att jag ska fira min födelsedag (jag fyller 18 snart!!!!) lördagen den 18:e september med släkt och vänner till familjen. Det är alltså lördagen innan min födelsedag. Den 22:a är ju på en onsdag, vilket är mitt i veckan och i och med att det är valdag den 19:e och vi ska på begravning fredagen den 24:e så tyckte jag att det passade bäst med lördagen innan. Men helst inget politiksnack under mitt firande! Jag blir bara irriterad över att jag inte får rösta......
När jag ändå babblar om min födelsedag så måste jag passa på att förbanna Nea för att hon inte är hemma. Så, nu är det gjort.
PUSS

Kommentarer
Postat av: Heléne
Vad kul att det gick bra att sjunga på bröllopet :o) Mindre roligt är det ju att du är förkyld, hoppas att du blir bättre snart så kanske vi kan ta en picknick fika på torsdag.

Kramisar från Gudmor



PS! Jag Heléne och Micke lovar och svär att vi inte ska prata politik på din födelsedag :o)
2010-09-06 @ 20:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback