Julafton

publicerad den 2011-12-24 kl 20:29:20 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Hej!

Jag vet inte varför jag inte kan vara glad. Det är ju julafton. Jag älskar julen. Istället har känt panikångesten i bröstet hela dagen och jag vet inte varför. Dagen har varit trevlig. Först med födelsedagsfirande av min pappa som fyller år idag och sedan kom släkten och vi tittade på Kalle, åt jättegod julmat, öppnade julklappar och har nu fikat. Ändå vill jag bara gå och lägga mig. Det skulle jag nog ha gjort också om det inte var för att jag ska sjunga på midnattsmässan om några timmar. Jag har hällt i mig kaffe för att jag ska orka och druckit lite päronkonjak för att lugna nerverna. Jag är väldigt nervös. 

Förresten så fick jag väldigt bra julklappar. Jag hade inte förväntat mig så många i och med att jag har blivit ganska gammal nu. Men jag fick från mamma & pappa, Anton, mormor & Peter, morbror, Anna & Patrick och farmor & farfar. Sen fick jag ju från Fredric också! Men det var länge sedan. Från mamma & pappa fick jag Vampire Diaries säsong 1 + 2, pyjamas, morgonrock, ansiktsrengöring, handcreme, pengar och en biljett till Disney on Ice. Från Anton fick jag två armband, lilla sötisen. Han hade tydligen valt dom själv. Från mormor & Peter fick jag pälstofflor, strumpbyxor, underkläder och nagellack. Av min morbror Robban fick jag en bok, det var tydligen boken som serien Game of Thrones är baserad på. Spännande! Av Anna & Patrick fick jag en Clinique-foundation, superbra är den! Av farmor & farfar fick jag pengar. Av allt jag fick är det bara morgonrocken jag ska byta. Den var röd-rutig.. Inte riktigt min grej. 

Nu måste jag nog gå ut och umgås lite med släkt och familj. Eller så stannar jag på rummet och tittar på Vampire Diaries, haha. Svårt val. Hoppas att ni har en jättefin julafton i alla fall!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback