Mycket på G

publicerad den 2011-01-04 kl 22:59:48 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Godkväll på er!

Hur står det till där hemma? Med mig är det bra! Det känns lite läskigt att planera saker för framtiden. Jag har inte haft något framför mig på jättelänge, så det känns konstigt och lite obehagligt att börja med mitt liv nu igen. Något jag inte har skrivit på bloggen än är att jag har planerat att åka till London i vår och plugga engelska i några veckor. Ensam. Mamma & pappa har sagt att de kan betala resan, kursen och boendet, men jag måste betala mat och annat uppehälle själv. Det betyder att jag måste skaffa ett jobb. Så det är på det stadiet jag är nu. Jag var och lämnade CV på några ställen igår, så nu tänker jag vänta lite och se om någon hör av sig. Annars får jag fortsätta att lämna. 

Jag måste också börja tänka på vad jag ska göra i höst. Om jag ska börja plugga på folkhögskola så måste jag börja kolla upp skolor nu och gå på Öppet Hus. Det lutar väl åt det. Det kommer bli svårare att plugga ju äldre jag blir, och varför inte passa på nu när jag fortfarande bor hemma? Det verkar smartast.

Men idag har det varit en bra dag! Doddo var här hela dagen. Vi åt lunch, bakade kladdkaka, tittade på Rent, åt middag, tittade på Avatar med resten av min familj. Ja, vi hade en slappdag helt enkelt. Skönt! Jag måste hinna träffa henne minst en gång till innan hon åker till Malawi med sin skola nästa lördag. Jag kommer sakna henne så! Nästan 3 veckor kommer hon vara borta.

Nu ska jag stilla min Vampire Diaries-abstinens lite och titta på ett avsnitt. Jag drömmer om det på nätterna ibland, helt sjukt!

Godnattpussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback