-

publicerad den 2011-03-15 kl 11:17:29 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (1)

Kommer det någonsin bli lättare? Kommer jag någonsin tycka att något är roligt igen? Alla säger att det kommer bli bättre, men det blir det inte. Och jag vet inte vad jag ska göra för att ändra på det. Jag strider i motvind hela tiden, och min kämparglöd försvann för 2 år sedan. Ska folk behöva tvinga mig att göra saker för att jag ska göra dem? Har det gått så långt så att jag inte kan ta några beslut alls själv längre? För om jag tar något beslut så är det alltid att INTE göra någonting. Jag kan bestämma saker, men i den sekunden jag gör det så ångrar jag mig. Jag ångrar mig så djupt så att jag oftast ställer in det jag hade bestämt. Och det spelar ingen som helst roll vad det är jag ska göra. Jag kommer inte vidare med mitt liv om jag fortsätter såhär, jag vet det. Men jag kan helt enkelt inte ändra mitt beteende. Och för det är jag svag. Föreställ er den svagaste människan på jorden. Sedan förminskar ni den människan 10 ggr. Då får ni mig.

Kommentarer
Postat av: Frida
jag vet hur det känns. och jag säger inte det för att låta snäll utan jag vet faktiskt. jag blev deprimerad i tvåan jag med och är det fortfarande. det är bättre men det är svårt och kämpigt. allt känns skit och livet suger ur alla vinklar. men det är bara att fortsätta på alla sätt som bara går. om folk pushar dig till att göra saker så gör de det för att det behövs, för att det blir bättre med tiden ju mer du ger dig in på. gå inte för fort fram bara, för då kan du halka tillbaka vilket jag gjorde nu i höstas. tro på dig själv och på livet, även om det inte känns som att det går.

jag vill träffa dig snart, saknar dig riktigt riktigt mycket <3
2011-03-21 @ 19:17:17
URL: http://friidilinen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback