Bumerang - Tatiana de Rosnay

publicerad den 2012-12-14 kl 12:44:19 i kategorin Boktips l Kommentera (0)

Titel (Originaltitel): Bumerang (Boomerang)
Författare: Tatiana de Rosnay
Språk (Originalspråk): Svenska (Engelska)
Antal sidor: 358
Om boken: När Antoine Rey och hans syster Mélanie är på väg hem efter en helg vid Atlantkusten råkar de ut för en bilolycka och Mélanie blir allvarligt skadad. Syskonen har besökt den badort där de brukade tillbringa sina somrar, ett besök som väckt många slumrande minnen. Precis före olyckan var Mélanie på väg att berätta något om deras barndom. Något som länge varit glömt, en hemlighet. 
Andras åsikter om boken: "Bumerang balanserar liksom många bästsäljare mellan melodram och vardagsrealism, men behåller till skillnad från andra trovärdigheten hela vägen." -Svenska Dagbladet "En glödande förening av vardag, mystik och spänning." -Tidningen Kulturen "Enkel, stillsam; i sin vardagliga tragik berör den ändå." -Helsingborgs dagblad "En spännande och underhållande bok, med alla de inslag som riktigt uppslukande berättelser har såsom död, kärlek och hemligheter." -Andra Sahligheter
Mina åsikter om boken: Jag brukar inte gilla den här typen av böcker. Jag vill oftast inte läsa om vardagliga händelser och realism. Det är inte därför jag läser. Jag läser för att fly min från mina egna problem och mitt eget liv, och vill oftast då inte läsa om andras vardagliga problem. MEN, den här boken var riktigt bra. Jag blev extremt berörd av enkelheten och händelserna som så lätt hade kunnat hända mig. Inte allt kanske, men mycket. Jag gillade huvudkaraktären väldigt mycket, och även de andra karaktärerna. De kändes levande och äkta. Den får 4 av 5 i betyg av mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback