KAOS

publicerad den 2012-12-05 kl 23:36:14 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (1)

Hej! Har det varit kaos idag eller har det varit kaos? Herregud. Jag har aldrig varit med om något liknande. Vi har fått över en halvmeter snö, kollektivtrafiken har stått helt stilla och bilar har fastnat ute på vägarna. Det sjukaste var när jag, Doddo och en granne (typ) vid namn Viktor gick mot Strandtorget (typ) och det helt plötsligt blev mörkt för att sen lysa blått över hela himlen och snön, och sen blinkade det till innan det blev helt mörkt igen. Fast inom två minuter så var strömavbrottet över. Riktigt skumt. Det var även en bil som hade fastnat precis vid rondellen så vi hjälpte till att putta igång den. När vi var påväg mot affären sa Doddo "shit vad halt det är här" och jag svarar "jag känner ingenting för jag har mina moonboots på mig" och ser sjukt nöjd ut, tills jag precis då halkar till och får kämpa för att inte ramla. Som vi skrattade! Jag borde hålla min mun stängd, hehe. När jag väl hade handlat och var på väg hem igen så var det en till bil som hade fastnat på samma ställe som den innan så jag försökte hjälpa till där med, men vi var bara två stycken som puttade på och det räckte liksom inte för att rubba en stor bil. Men de fick hjälp av en annan man som skulle dra loss dem med hjälp av sin bil. Det kändes som att alla människor var inställda på katastrof eller något, för alla hjälpte varandra. Den så vanliga, typiska svenska distansen till människor runt omkring var borta. Det var något väldigt fint över hela situationen! Men jag kommer garanterat ha träningsvärk imorgon efter all snöskottning och puttande av bilar. Det enda som gör mig lite orolig med detta väder är att det kan bli problematiskt att ta sig till Arlanda på söndag morgon. Vi ska ju åka kommunalt dit, först buss och tunnelbana till centralen och sen flygbuss ut till Arlanda. Mycket som kan gå fel om man säger så. Det gör mig minst sagt nervös. Men det löser sig väl på något sätt. 

Nu ska jag sova bort min huvudvärk som inte har velat lämna mig ifred på hela dagen. Hoppas att jag mår bättre imorgon!

Be safe! ♥

Kommentarer
Postat av: Sandie
Du vet att det här bara är uppvärmning inför jordens undergång ;D höhö

När ere du åker till Dublin?? =)
Svar: haha elleeeer?? :p
jag åker på söndag kl 9.40, men vi ska som sagt ta oss till flygplatsen kommunalt så vi kommer behöva åka hemifrån före 6......
Carro
2012-12-06 @ 14:00:29
URL: http://swedhik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback