Veckan

publicerad den 2012-02-02 kl 09:07:01 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Några dagar sedan sist. Jag har inte haft något att skriva om. Eller ingen ork att göra det i alla fall. Jag mår inte så bra idag så jag är inte på lektionerna. Förkyld, halsont och feber. Men jag gick upp till frukosten i alla fall. Jag vaknade och var hungrig som fasen. Nästan så att jag mådde illa. Så jag var tvungen att gå till frukosten! Det var dock lättare sagt än gjort. Ni som har varit här vet att det är en djävulsk trappa från huset jag bor i till resten av skolan. Den är nu helt täckt av is och snö, så det är extremt lätt att ramla och slå sig rejält. Andreas ramlade förra veckan och hans hand var dubbelt så stor i några dagar. Som tur är har jag inte ramlat än! Men jag känner på mig att det kommer hända förr eller senare. Med min vanliga tur så händer det väl när massa andra ser också, haha.

Veckan har gått väldigt fort tycker jag. Måndagen spenderades i Grundtvigsalen där det var film och sedan snack med en av skådespelarna. Tisdagen var ganska så händelselös i skolan men kvällen var mysig med tacos och sällskapsspel. Igår hade vi för en gångs skull intressanta diskussioner i skolan, och på eftermiddagen tittade vi på umus föreställning. Jag har aldrig varit på något så flummigt i hela mitt liv. Riktigt skumt. Eftermiddagen gick åt till att plugga och sen babbel hos Sandie. Kvällen spenderades uppe i Hake med underbara människor. Vi spelade spel igen också! Ticket to Ride heter det. Stenkul! Man ska bygga järnvägar, göra uppdrag och ha sig. Kvällen avslutades med päronyoghurt med Fredric. Så jag har haft en mysig vecka än så länge!

Idag missar jag svenskan och engelskan. MEN, som jag har pluggat i dom två kurserna så kommer jag inte efter i alla fall. Nu blir det filmtittande för min del!

Trevlig torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback