Such a ray of light

publicerad den 2012-02-29 kl 20:55:37 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Allt känns bättre nu. Jag vet inte riktigt vad som förändrades, men helt plötsligt var allt lättare. Jag var hemma på förmiddagen och låg och läste i flera timmar. Det var väldigt skönt och behövligt. Sen tog jag mig iväg på lunchen, och när jag först kom till matsalen kände jag mig helt död. Men efter att ha suttit med Sandie, Robban, Victor och Erik ett tag kände jag bara att humöret förändrades drastiskt till det bättre! Så sjukt underbara människor. Robban hade givit sig fan på att han skulle få mig på bra humör och han lyckades! Även om jag inte mådde bra fysiskt så mådde jag förträffligt psykiskt och det gjorde enorm skillnad. Det är klart att man blir deppig om man stänger in sig på sitt rum och vägrar träffa någon. Dumt gjort. Men sen var jag på en föreläsning på eftermiddagen också, och den var helt otrolig. Jag blev så berörd och skrattade väldigt mycket. Det var Johannes Rosenlundh som var här på skolan och hade sin föreläsning som hette "Jag har något jag måste berätta..." och handlar om homosexuella mäns upplevelser kring att "komma ut". Det var väldigt intressant och han berättade på ett ganska så humoristiskt sätt vilket gjorde det lättare att ta in tror jag. 

Efter föreläsning var skoldagen slut, och jag var nöjd att jag hade varit med på åtminstone halva. Vädret var ju helt fantastiskt så vi tog fram solglasögonen och gick ner till byn. Jag & Sandie gick och handlade, killarna gick på deras onsdagsfika och sedan satte jag & Sandie oss på skolområdet och åt vindruvor. I solen. Vi blev fler och fler som satt där, det var extremt mysigt! Jag började dock frysa ganska snabbt så jag fick låna Fredrics vinterjacka. Ni ska inte tro att jag satt där och frös när jag är sjuk och allt. Så dum är jag inte! Elleeeer? Heheh.. Efter det gick vi alla och lagade mat på olika ställen, jag åt hamburgare utan bröd med pasta och sallad. Väldigt gott! Sen var det matkoma i soffan ett tag innan jag gick till mitt rum och har sedan dess läst tidningen jag köpte i eftermiddags och pratat med mamma i telefonen. 

Det var min dag det! Nu ska jag gå och lägga mig så att jag får lite extra sömn och så hoppas på att jag ska känna mig pigg imorgon. Nedan är en riktigt underbar men samtidigt riktigt hemsk bild på mig & Ida i eftermiddags där vi satt och tittade på solnedgången. Jag ser ut som en michelin-gubbe i Fredrics jacka, haha.



PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback