Nytt nytt nytt

publicerad den 2012-06-25 kl 14:28:47 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (1)

Hej! Som ni ser så har jag en ny design! Om ni inte ser den, uppdatera sidan så ska den synas. Men, jag nöjde mig inte med att bara använda typsnitt som redan finns på datorn, så för att kunna se bloggen på det mest optimala sättet så måste ni ladda ner typsnitten Caviar Dreams och Jellyka Gare de Chambord. Båda typsnitten är såklart gratis, och installerar typsnitt gör ni via kontrollpanelen, vidare till typsnitt och sen är det bara att klistra in den extraherade filen. Bloggen är också anpassad till Google Chrome, men jag har även testat den i Safari och Internet Explorer och den funkar finfint där också. Det har varit jäkligt mycket pill för att få till dropdown-menyn, men till slut blev det ju ganska bra! Åsikter uppmuntras!

Idag känner jag av allergin extra mycket igen. Det blir värre när det regnar, vilket känns ganska ologiskt. Men helt sant. Annars mår jag bra. Det är mammas första semesterdag så jag är hemma med henne och Anton. Jag har nu 7 veckor av sällskap framför mig. Hur ska jag överleva?! Haha.. Det kommer nog bli bra det också.

Förresten, såg ni matchen igår?! Italien - England i kvartsfinal, och det slutade med att Italien vann på straffar. Det var så otroligt spännande så att jag höll på att ramla av stolen! Pirlos straff var så galet iskall och helt grym! Men, det betyder också att Italien kommer möta Tyskland i semifinal och det kommer förmodligen också bli en riktig rysare. 

Nu väntar mys!

PUSS! ♥

Kommentarer
Postat av: Sandie
Jättefint! :) jag gillade verkligen stilen på keep on walking texten får man kanske veta vilken det är och själv använda den kanske? ;)

Är det du som har tagit bilden?? =)
puss
Svar: Tack! :) Yes, typsnittet heter Anke Calligraphic FG :) Jag hittade bilden på datorn och den är tagen med min gamla kamera så jag antar att det är jag som har tagit den :p Det är som har redigerat den i alla fall! :pPuss!
Carro
2012-06-25 @ 20:15:53
URL: http://swedhik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback