Water for Elephants - Sara Gruen

publicerad den 2012-06-20 kl 11:30:43 i kategorin Boktips l Kommentera (0)

Hej! Idag var jag duktig och ställde klockan på 9 för att komma upp i tid. Jag har dessutom bytt alarm till Amazing med Danny, så dagen fick en sjukt bra start!

Jag tänkte inviga en ny kategori i min lilla blogg! Den heter Boktips, och jag tänkte som så att när jag börjar läsa en bok så skriver jag lite om den. Det som står på baksidan, vad kritiker har sagt m.m. Jag börjar med Water for Elephants som jag nu tänkte börja läsa!

Titel: Water for Elephants
Författare: Sara Gruen
Språk (Originalspråk): Engelska (Engelska)
Om boken: In Depression-era America, everyone's running away from something. Some people join the circus to escape. Jacob Jankowski hitches a ride on a freight train and in that instant his life changes. By morning, he's landed a job with the Benzini Brothers Most Spectacular Show on Earth. By nightfall, he's in love.
Åsikter om boken: "This masterpiece of storytelling is a book about what animals can teach people about love." -Susan Cheever. "I loved Water for Elephants... Great story, loads of fun; hard to put down. So what if the heroine weighs 2500 pounds?" -Stephen King.

Jag återkommer med en recension när jag har läst ut den! Nu ska jag iväg och handla!

PUSS! ♥






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback