Belief

publicerad den 2012-03-29 kl 13:52:08 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Veckorna bara flyger förbi. Snart är även mars förbi, och det skrämmer mig något ofantligt! Det är inte långt kvar nu..

Jag älskar så många saker med Ljungskile Folkhögskola, men en av de härligaste sakerna är att man träffar så många intressanta människor. Igår hade vi besök av en Patriks (en kille i min klass) mamma, som är nyutbildad diakon. Det gjorde mig väldigt sugen på att börja jobba inom kyrkan på något sätt. Idag på engelskan så hade vi samtal med Harry som är vaktmästare här på skolan. Han kommer från Kanada och är nog den mest inspirerande människa jag någonsin har träffat. Han var även i våran klass för några veckor sedan och pratade. Han pratar väldigt mycket om val, beslut som tas hela tiden vare sig vi vill det eller inte. Alla fick dela med sig av ett beslut som vi tagit och konsekvenser det har fått. Båda gångerna som jag har lyssnat på honom så blir jag så berörd. Han pratar inte om något sorgligt på något sätt, men jag känner mig ändå gråtfärdig när det är slut. Man förstår att man faktiskt har ett val, hela tiden. Och att besluten jag tar nu förmodligen kommer påverka hela mitt liv. Beslutet jag tog att komma hit är jag helt säker på kommer påverka hela mitt liv. 

Annars är det bra med mig. Jag längtar hem något så fruktansvärt nu. Jag har aldrig varit ifrån min familj så här länge förut, och det känns. Samtidigt vill jag ta tillvara på tiden här. Det är inte långt kvar nu. ÅNGEST!

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback