Oh the fever

publicerad den 2012-11-16 kl 10:34:36 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Godmorgon! Det blir aldrig som man planerar. I onsdags jobbade jag till 15 men jag vaknade med halsont så det blev ingen träning. Istället hämtade jag Anton och hyrde film. På kvällen bakade jag scones och familjen tittade på fotbollen, Sverige - England. Kärlek till Zlatan! Ännu lite senare kom Anna och hämtade mig, jag sov hos dem och passade Elin hela dagen igår. Hon var lite för förkyld för att gå till dagis. Men hon satt mest och kollade på film så jag läste en del under dagen. Vid fyra kom Anna hem med Jim, Erik & Albin så eftermiddagen/kvällen spenderade jag med Erik & Albin. Sötare ungar för man ju leta efter! Albin började kalla mig för Nanna, precis som Anton gjorde när han var liten, och kom konstant och tog mig i handen och sa "kom, kom". Så söt! Jag åt middag där också och tog bussen hem vid åtta.

Idag har jag vaknat med feber. Det är precis som att kroppen inte vill att jag ska träna! Och jag blir galen! Men jag får väl ta det lugnt idag och i helgen med bara promenader istället och träna på måndag igen. Sjukt irriterande. 

Det är ganska nedslående att ha kontakt med familjer om aupairjobb. Flera gånger har det varit så att man mejlar, bestämmer att man ska prata/skypa, men sen bara slutar familjen att höra av sig, och så får man ett mejl några dagar senare där det står att de inte är intresserade längre. Och de familjer som ansöker till mig har typ 4 barn varav två stycken är under 3 år, och jag vill liksom inte ge mig in på det. Jag skulle stressa sönder. Två barn skulle vara idealiskt, högst tre. Och alla ska helst vara över 2 år. Men det är svårt att hitta kan jag säga er! Och de som har det bor typ ute på landet, och jag vill ju helst vara i en större stad. Men men, det löser väl sig. 


Kärlek till Doddo, jag finns alltid här för dig ♥


PUSS! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback