I should be so happy

publicerad den 2012-10-26 kl 22:25:40 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (2)

Hej! Mitt humör går verkligen upp och ner som en bergochdalbana nu för tiden. Gårdagen var extremt rolig med körkonsert i Filadelfiakyrkan där Peter Hallström var gästartist. Han var helt otrolig. Jag grinade som ett litet barn när han sjöng Håll mitt hjärta och Kärleksvisan. Herregud vilken röst och känsla. Episkt! Så kvällen var ju jättebra, men när jag kom hem gick luften ur mig. Jag satt och grinade utan att egentligen ha någon anledning. Eller anledning finns det väl alltid när livet ser ut som det gör just nu. Men det var ingenting nytt som hade hänt om man säger så. Jag hade ju haft en helt otrolig kväll, och jag var jätteglad när jag åkte från konserten. Men trots det blev jag väldigt ledsen och uppgiven när jag kom hem. Allting kändes hopplöst igen. Och vissa element i min tillvaro känns på riktigt hopplösa, men många andra vet jag ju inte är det. 

Jag vaknade därför med en konstig känsla i hela kroppen. Som om det var något som var fel, fast jag kunde inte sätta fingret på det. Jag kan fortfarande inte sätta fingret på det jag kände, men känslan är borta för tillfället i alla fall. Mycket har nog att göra med att jag träffade min fina vän Fredric idag. Vi levde ju praktiskt taget som gifta i Ljungskile, förutom den lilla detaljen att vi inte var tillsammans utan bara extremt bra kompisar, haha. Men vi hade i stort sett delad ekonomi (tills jag tröttnade på att handla mat till någon som äter tre gånger som mycket som jag), lagade oftast mat tillsammans (tills jag och Sandie började stänga in oss och äta kycklingsallad, hahaha) och tog hand om varandra. Jag har aldrig blivit så omhändertagen som jag blev av Fredric när jag var sjuk i Ljungskile. Han kom ner med mat till mig från matsalen, lagade mat till mig på kvällen och handlade det jag ville ha. Och våra bakislördagar med varma mackor och Merlin, haha! Låt oss säga att jag minst sagt har saknat honom. Så det var extremt roligt att träffa honom idag! Vi fikade efter att han hade slutat jobbet, och sen följde han med mig och letade födelsedagspresent till min mor som fyller år på tisdag. Det får inte dröja nästan 5 månader innan vi ses nästa gång!


Sandie har tagit denna otroligt söta bild på mig & Fredric, haha!

Kommentarer
Postat av: Sandie
<3 saknar er så de gör ont!! Finns de ingen chans alls att du kan hänga med nu när de tänkt åka hit? om ni delar på bensinpengar blir de inte billigare då? :S
Svar: saknar dig med! <3 det kommer minst gå 500 kr i bensinpengar, om vi är tre eller fler i bilen, och sen måste jag ju äta (och dricka!) när jag väl är där så hela helgen går ju minst på 800 kr.. och jag har tyvärr inte råd med det :( jag hade ju hoppats på att få mer jobb nu, vilket jag inte har fått så jag tjänar ju inga pengar alls utan har bara pengarna jag tjänade från förra jobbet. och jag var ju sjuk så pass mycket så det blev inte så många tusen. snacka om att jag ångrar att jag shoppade så pass mycket som jag gjorde! jag tror inte att fredric kommer ner heller :( han jobbar ju till fyra på fredagar..
Carro
2012-10-28 @ 13:20:47
URL: http://swedhik.blogg.se
Postat av: BiLLiNNEA
jag har precis samma sorts humörsvängningar typ tio gånger om dagen o de e sjukt jobbigt att inte ens veta va man e ledsen för eller nåt sånt!!! förstår nästan precis hur du känner me de där!
keep ur head high baby!!! du e fantastisk puss <3
Svar: jaaa, det är sjukt jobbigt! som att man har pms precis hela tiden. pussss <3
Carro
2012-10-29 @ 12:38:36
URL: http://www.billinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback