Livet

publicerad den 2013-05-18 kl 12:50:09 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (1)

Hej! Det känns lite konstigt att blogga efter så här lång tid. Jag har aldrig haft ett sånt här uppehåll förut, men uppehållet har helt och hållet varit positivt. Jag är kär och lägger nästan all min tid på pojken min. Bloggen har helt enkelt fått stå tom, livet har tagit upp all min tid. Och så underbart livet kan vara! Snart är tiden med distansförhållande över och sambolivet tar sin början. Jag kan inte fatta att jag faktiskt ska göra detta. Jag ska flytta till andra sidan Sverige och bygga upp mitt liv. Och det ska bli så skönt! Så länge har det känts som att jag mest flyter runt utan att varken bygga på något eller komma framåt på något sätt. Men nu ska det bli ändring på det. På onsdag åker jag ner till Ljungskile med en resväska och ryggsäck med det nödvändigaste och spenderar en och en halv vecka där. Fredag den 31 maj ska jag på en arbetsintervju där jag i stort sett redan är garanterad provjobb. Samma dag flyttar jag och Martin till hans föräldrar lägenhet i Göteborg för att den sista juni flytta in i lägenheten som vi ska hyra tillsammans med Simon & Fia. Förhoppningsvis har jag då jobbet kvar! Sen får pappa komma med resten av mina saker så snart han kan. 

Jag ser fram emot det här väldigt mycket. Samtidigt känns det väldigt läskigt. Jag har inget skyddsnät där. Jag måste klara mig själv eller flytta tillbaka till Stockholm. Det måste gå ihop. Och det känns väldigt läskigt. Men det här är helt rätt, det känner jag. 

Vi får se vad som händer med den här bloggen. Jag bloggar aldrig när jag är med Martin, jag sitter nästan aldrig vid datorn. Men förhoppningsvis kommer det väl komma lite uppdateringar om hur det går för mig där nere. Jag kommer såklart försöka komma upp till Stockholm lite då och då för att hälsa på, so don't worry! 

PUSS!
 

Kommentarer
Postat av: Heléne
Men nu blir ju bloggen jätteviktig. Vi måste ju få veta hur din vardag ser ut nere på blåskusten :) Kramis och lycka till med allt. Vi kommer att sakana dig!! <3
2013-05-20 @ 16:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback